هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

استاد علی یاراحمدی از بنیانگذاران بروجردی جودو ایران


استاد علی یاراحمدی


 از بنیانگذاران بروجردی جودو ایران

استاد علی یاراحمدی متولد ۱۳۳۱ در دوران جوانی به ورزش بدن سازی (پرورش اندام)  در باشگاه امیریان می پرداخت و در سن ۱۵ سالگی به مقام قهرمانی این رشته در شهرستان بروجرد رسیدند.

وی در ۱۸ سالگی به استخدام شهربانی کشور در آمدند و در آنجا ضمن پرداختن به ورزش بدنسازی ، زیر نظر استاد نودا مربی ژاپنی جودو ، در دانشگاه پلیس شروع به فعالیت کرد که پنج نفر از این جودوکاران بعدها بعنوان بنیانگذاران جودو ایران شناخته شدند:

۱- استاد علی یاراحمدی
۲-استاد حشمت اله رشیدی
۳-استاد رحمتی
۴-استاد بهرام کشوریان
۵-استاد سیف اله جواهری

ایشان در سال ۱۳۵۳ با کسب مقام اول وزن ۷۳ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور به عضویت تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی در کشور ایران درآمدند که بخاطر پاره ای از مشکلات شخصی از حضور در این رقابتها انصراف داده و نفر دوم این وزن جایگزین ایشان شد.

استاد علی یاراحمدی ارشد جودو دانشگاه پلیس که هنوز هم اساتید بزرگ و قدیمی جودو از جسارت و قدرت و مهارت وی تعریف و تمجید مینمایند در سال ۱۳۵۷ هیات جودو شهرستان بروجرد را تاسیس و در سالهای بعد بنیانگذار جودو استان لرستان شدند و قهرمانان زیادی که همگی جز نام آوران جودو هستند دست پرورده این استاد بزرگوار میباشند.

در ضمن استاد یاراحمدی دارای کاپ اخلاق و مربی شایسته ایران در سال ۱۳۷۱ میباشند و تمامی جودوکاران بروجرد و استان لرستان خود را مدیون زحمات این استاد گرانقدر میدانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.