هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

زندگی من جــودو ( تدی رینر )

تا مردم بخوانند گـــذشته بزرگان جهان ! که آنها هم انسان عــادی بودند! نه یک عوجوبه! آنهـــا ستاره نبودند! بلکه ستاره وجودشان را پیدا کردند!
_______________________________
بخشی از خاطرات کتاب " زندگی من جــودو"
نوشته : تدی رینر
انتشار: 2014
با اختصار
________________________________

" وقتـــی تصمیم را برای معروف شدن و المپیکی شدن گرفتـم , در ابتدا خیلی ســاده بــود! اما وقتی چند قدم به درون دنیای مسابقات پــا گذاشتم با شکست بسیار زیاد پشت سر هم مواجه شــدم ، دیگر امیدی نبـــود! من کــجا و قهرمان کشور کجا ! خیلی بــا هم فاصله داشتیم ، دیگــر داشتم امید رسیدن به یکــــ جودوکا حرفه ای را از دست می دادم ، کــار تمام بــود ! من هیچ وقت جودوکــا حرفه ای نمی شوم! رقبای وزن من فرقشان با من فاصله ی زمین تـــا آســمان است ،
در شرایطی که یاس و نا امیدی مدت زیادی تمام وجودم را فــرا گرفته بــود ، در یــک مسابقه سطح ایالتی در فرانســه شرکت کـــردم ، خیلی خیلی جــالب بــود ! اول به خــاطر این که یکی از دوستان زرنگ هم کلاسیمان در مدرسه در وزن من شـــرکت کرده بود ، با خودم گفتم : این کیه بابا!!
من این رو توی 10 ثــانیه ایپــون می کنم ! دوم هم به خــاطر این بــود که هر کس در هر وزن اول می شد بدون انتخابی به اردوی تیم ملی آن موقع فرانســه می رفت.... ، مسابقات آغــاز شد و نوبت مسابقه من رسید و با اطمینان کــامل و بدون هیچ ترسی که مبادا این خیکی !! من رو ایپون کنه به روی تاتامی رفتم ؛ با یه خونسردی و لبخند زهر داری روی لبم که مثلا تو هیچی نیستی در مقابل من باهاش گلاویز شدم ، غـــــرور سرتاپای وجودم رو فرا گرفته بــود..... بعد از چند ثانیه و در اون اوج غرورم که منتظر یه فرصت برای نشستن موروته بودم دیدم بر آســمان سیخ شدم!!! بله ! :(( اون من رو گــایش کرده بود! به خاطر مورته رفتن اشتباه من !!.....
وقتی از تاتامی بیرون اومدم مربیم یک سیلی خیلی خیلی محکم به گوش من زد! که هنوز هــم دردش رو احساس می کنم! البته حدودی!
اون سیلی بهترین هدیه زندگی من در تمام عمرم بـــود!! ....
هدیه ای که به من فهماند که برای رسیدن به هدف فقط تصمیم مهم نیست!!
برای رسیدن به بزرگی فقط حرف زدن معیار نیست!!.......
بـــاید عـــزم وجودم رو جمع کــنم!!! ......

خلاصه گریه کنان از مسابقه بیرون رفتم ! در تمام مدرسه و باشگاه افتاده بود که "آلن مارتیک" شخص خیکی احمق توی ورزش "تدی رینر " رو زده!!!
حتی نمی تونستم توی آیینه به خــودم نگاه کنم ! متنفر بودم از شخص خودم! ......... اون شکست باعث شد موتوری در من روشن شه که هنوز خــاموش نشه!!!

بـــاید قدم به راه میزاشتم!! عرمم رو جمع کرده بودم!! دیگه تصمیم و حرف و خستگی و تنبلی و نا امیدی و نا توانی و.... چی کاره بــود!!

در اولین روز موی سرم رو بـــا ماشین 3 زدم!!!! مدرسه رو برای 2 ســال تمام ترکـــ کردم! و تمام فکر و تمرکز و وجودم رو روی جودو متمرکز کــردم...........

Tedy Rineer

تـــدی رینر / طلای المپیـــک 2012  و2016
/ برنز المپیــــک 2008 +100
/ 6 طلای جهانی در گرندپیکس

یکی از برترین جودوکــا های حال حاظر دنیا

_________________________________________

رنکینگ بزرگترین جودوکــا های تاریخ (از سال 2000 ) :

1- کوسی اینوه

2- دیوید سیلوا

3- تدی رینر

No automatic alt text available.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.