هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد
هیات جودو  و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

هیات جودو و دفاع شخصی شهرستان بروجرد

جودو برای همه

با 7 واقعیت ورزشکاران و ورزش حرفه ای آشنا شوید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، بخواهید در خصوص یک ورزشکار حرفه ای اطلاعاتی به دست آورید یا از چون و چرای تبدیل شدن به ورزشکار حرفه ای و شرایط آن آگاه شوید. در این مطلب با  واقعیت جالب در خصوص ورزشکاران حرفه ای و ورزش حرفه ای آشنا می شوید.

برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای چقدر باید وقت صرف کرد؟

با استناد به تحقیقات "جان لتر" یکی از برجسته ترین محققان حوزه ورزش مهمترین متغیر در تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای مدت زمانی است که  ورزشکار به تمرین می پردازد.  اصولا" 20 ساعت تمرین در هفته به مدت ۸ سال (حدودا" 10000 ساعت) می تواند یک ورزشکار مستعد را به سطح جهانی برساند. البته ناگفته نماند این مدت زمان مفید تمرین است به این معنی که  صرفا" حضور در تمرین و ساعات هدر رفته محسوب نمی شود.

ورزشکاران حرفه ای چند ساعت در هفته تمرین می کنند؟

میانگین جهانی ساعت های تمرین برای ورزشکاران حرفه ای ۲۳ ساعت تمرین در هفته است. جالب است بدانید که این مقدار برای ورزشکاران آمریکایی ۱۲ ساعت در هفته بوده است.

ورزشکاران حرفه ای چند ساعت در شبانه روز می خوابند؟

با استناد به تحقیقات اخیر ورزشکاران در سطح جهانی متوسط خوابی در حدود ۵۲۰ دقیقه خواب عمیق (شب) دارند که می شود ۸.۷۵ ساعت.

آیا ستاره های ورزشی دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به دیگران هستند؟

در واقع ورزشکاران حرفه ای ضریب هوشی متوسط و بالاتر از حد متوسط دارند. در تحقیقی که اخیرا" بر روی ورزشکاران حرفه ای در اروپا صورت گرفت، میانگین ضریب هوشی آن ها ۱۱۲ بود. در تحقیقی مشابه در آمریکا ضریب هوشی ورزشکاران برجسته ۹۶ تخمین زده شد.

موفقیت ورزشکاران حرفه ای در زندگی زناشویی؟

متأسفانه تحقیقات در این مورد نیز بیانگر پیشی گرفتن این ورزشکاران بر کل جامعه است. ۵۸% طلاق در بین ورزشکاران حرفه ای.

آیا همه ورزشکاران حرفه ای از استروئید کمک می گیرند؟

اگر استفاده از مواد محرک که برخی از ورزشکاران حرفه ای از آن ها کمک می گیرند را در نظر نگیریم،۴۰% ورزشکاران بر جسته حتی یک بار نیز از استروئید ها استفاده نمی کنند.

آیا ورزشکاران حرفه ای به اطلاعات خاصی برای موفقیت دسترسی دارند؟

در تحقیقی توسط  Martin Miller بر روی ۴۲۷ ورزشکار نخبه مشخص شد که این ورزشکاران به هیچ اطلاعات خاصی دسترسی ندارند. هر چند به نظر می رسد که دانش آن ها نسبت به اطلاعاتی که در دسترس عموم است بیشتر از افراد عادی است و همینطور آن ها از این دانش برای بالا بردن توانایی های بالقوه خود حداکثر استفاده را می کنند. آن ها بیشتر مطالعه می کنند پس بیشتر می دانند.

ترجمه: علم ورزش

منبع: t-nation

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 25 مهر 1394 ساعت 15:19

اطلاعات خوبی بودوبیشتر مطلب بزارید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.